-
Canon EOS 1D Mark II N první opravdu profi foťák co mám možnost s ním
pracovat. 1500 g čisté váhy bez objektivu, dokonalý tvar, kvalita
zpracování, výkon, 8,5 snímku za sekundu, větší čip, možnost použití
vysoké citlivosti bez šumu a spoustu dalších věcí z něj dělá
geniální prostředek k práci. 8,2 mpix se sice vyskytuje v kdejakém
kompaktu, ale ten výsledek je špičkový.
|
-
Canon EOS
10Dprvní digitál od Canonu. 6 mpix, 3 snímky za sekundu. Na
svou dobu špičkový. Nyní pomalá s vysokým šumem a atd. Byla to první
zrcadlovka pod 100 000,- nyní je v bazaru na ceně pod 10 %. Proto si
ji nechám jako záložní. Zaslouží si to zažili jsme toho spolu hodně
a až na pár kolapsů vždy posloužila. Pořídil jsem si ji za prodaný
Olympus E-1.
|
-
Olympus
E1
první opravdu dobrý digitál. Vyhrál jsem ho v celoroční soutěži ve
slovenském časopise Watt FotoVideo za celkové první místo. Nadchl
mně. Byl výborný, ale zvítězila věrnost ke Canonu, kde jsem měl 2
analogová těla, blesky a několik objektivů. Nahradil jej Canon EOS
10D. Na mé podmínky by to byl luxus vlastnit dva rozdílné systémy.
Jen pro info v době výhry (listopad 2003) stál 100 000,-
|
-
Canon EOS
5můj nejlepší analogový fotoaparát.Jen pár věcí chybělo
k zařazení do profi třídy. Funkce na to ale má. 1/8000s, 5 snímků za
sekundu, zaostřování lidským okem pomocí laserového paprsku na pěti
bodech. Na trh přišel v roce 1992, ale doteď mu plně důvěřuji a
stále jej používám na fotografování svateb.
|
-
Canon EOS
50Eprvní fotoaparát, který nahradil manuální Prakticu MTL 3 po
mém tátovi ( úžasná škola fotografie ), o něco méně vyvedené funkce
než EOS 5,ale zase lepší konstrukce. Také nám dodnes slouží.
|
-
Canon EF
16-35/2,8 L USMdonedávna ještě finančně nedostupný, ale díky
výhodné koupi téměř nového a nepoužitého objektivu jej nakonec mám.
Absolutní profi špička širokoúhlých zoom objektivů podává perfektní
úhel jak na digi i na analogových fotoaparátech.
|
-
Canon
24-105/4 L IS USM tento objektiv je zatím ještě novinkou
v nabídce této značky. Sice má horší světelnost než 24-70/2,8, který
je brán za absolutní špičku, ale větší rozsah a optický stabilizátor
má pro mé potřeby možná i více výhod. Navíc je o třetinu lehčí.
|
-
Canon
70-200/2,8 L USM můj první šeďák ( canoňáci tento výraz jistě
znají ), patří mezi nejlepší a nejpoužívanější zomm teleobjektiv
v novinářské a reportážní branži na světě. Recenze na něj mluví o
tom, že se opticky vyrovná i pevným sklům.
|
-
Canon
200/2,8 L USM můj první eLkový teleobjektiv, který jsem si
pořídil v jedné z nejdražších obchodních center na světě v japonské
Ginze. Stál poloviční cenu než tehdy u nás. Výborná kresba
v kombinaci s konvertorem jej předurčovala k fotografii zvířat. Po
koupi 70-200/2,8 jsem ho prodal.
|
-
Canon
135/2 L USM špička, špička, špička. Nic jiného se o tomto sklu
nedá napsat. Výborná světelnost, skvělá kresba, kompaktní rozměry.
Výborný portréťák na kinofilm. U digitálu byl již moc dlouhý. Po
koupi 70-200/2,8 jsem pro něj našel minimum využití a pořídil si na
portréty 85/1,8. Už ho má jiný šťastný majitel.
|
-
Canon
100/2,8 Macro USM svět macro záběrů se mi otevřel až po jeho
koupi. Výborné optické vlastnosti, vysoká světelnost, rychlé
zaostřování a zvětšení 1:1 z něj dělají nepostradatelnou součást mé
výbavy.
|
-
Canon 50/1,8 I sice nejlevnější, ale opticky kvalitní základní
objektiv. Jedná se o první verzi s kovovým bajonetem. Novější je
bakelitová hračka. Za pár peněz získáte kvalitní optiku. V brašně ho
nenosím, ale při ateliérové práci si uplatnění určitě najde.
|
-
Canon
85/1,8 USM
mám ho jen chvíli, ale okouzlil svou kvalitou.
Malý drobek co dokáže výborně kreslit a to rozostření je špičkový.
Sice zaostřuje od 85 cm, ale na portréty je to špička.
|
-
Canon
20/2,8 USM širokoúhlý objektiv, který jsem měl jen měsíc, než
se naskytla koupě 16-35/2,8 L. Měl jsem ho jako širokoúhlý objektiv
na různé potřeby. Má své mouchy, ale svou práci zvládal dobře. Už ho
nosí někdo jiný.
|
-
Canon
Extender 2* II používám ho u teleobjektivu 70-200/2,8 L kde se
z něj stane až 400/5,6 s velmi slušnou optickou kvalitou a
rychlostí. Nahradil původní telekonvertor sigma. Dá se použít i k macro
objektivu.
|
-
Tokina
28-70/2,6-2,8 ATX PRO objektiv, který sice nemá na plnou díru
optimální kresbu, ale stačí trochu přiclonit a řeže. Má dokonalou
konstrukci. Jen tak něco ho nerozbije. Slouží mi jako rezervní
základní zomm.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Lowepro
Dryzone 200 plně vodotěsný fotobatoh co unese 650 kg nad
hladinou. Myslel jsem, že pro něj najdu více uplatnění a tak jsem ho
po dvou použitích během dvou let prodal. Hodí se do extrému, ale na
focení přírody se moc nehodí. Je s ním horší manipulace a je těžší.
Provedení je však bezchybné.
|
|
|
-
Fomei
Studio Lighting Systém aneb odrazná deska 5 in 1. Průměr 80
cm. Funkce jako bílá, černá, zlatá, stříbrná a změkčující jsou
mnohdy nepostradatelné pro dobrou fotku.
|